اثربخشی آموزش كنترل استرس در كاهش اضطراب و افسردگی شركت‌كنندگان در كلاس كنكور


نویسنده
دكتر حسين كاوياني، مهرانگيز پورناصح، سعيد صيادلو، دكتر محمدرضا محمدي
سال انتشار:

چکیده مقاله

هدف: تعيين اثربخشي روش آموزش كنترل استرس در جمعيت شركت‌كنندگان در كلاس‌هاي كنكور. روش: این تحقیق در قالب يك كار نيمه‌آزمايشي، با تخصيص تصادفي 217 نفر در هشت گروه (چهار گروه آزمایشی و چهار گروه گواه در دو گروه جنسي) به آزمون اثر هشت جلسه آموزش کنترل استرس بر كاهش افسردگي و اضطراب آزمودني‌ها پرداخت. آنها در آغاز و پایان طرح توسط پرسش‌نامه‌های افسردگي و اضطراب بک آزمون شدند. يافته‌ها: یافته‌های مطالعه دوم حاکی از اثربخشی شایان توجه روش کنترل استرس برای کاهش سطح اضطراب و افسردگی شرکت‌کنندگان در مطالعه است. نتيجه‌گيري: به‌نظر می‌رسد سیاست‌گذاران جامعه باید به آوردن آموزش کنترل استرس در کنار آموزش‌های فشرده کنکور برای کاهش سطح اضطراب و افسردگی افراد توجه خاص داشته باشند.


فرم ثبت نظرات شما

نام و نام خانوادگی:
شماره همراه:
آدرس ایمیل:
نظر شما:
 

نظرات کاربران:

تاکنون نظری برای این مقاله ثبت نشده است