بررسی رابطه عزت نفس و خلاقیت با كارآفرینی دانشجویان دانشگاه پیام نور مركز بوكان در سال تحصیلی 89-1388


نویسنده
محبوبي کمال*, بني سي پريناز, شيرزادكبريا بهارك
سال انتشار:

چکیده مقاله

هدف از انجام پژوهش حاضر تعيين رابطه عزت نفس و خلاقيت با کارآفريني دانشجويان دانشگاه پيام نور مرکز بوکان مي باشد. تعداد نمونه برابر 190 نفر دانشجو، 106 نفر دانشجوي زن و 84 نفر دانشجوي مرد با روش نمونه گيري طبقه اي- تصادفي انتخاب شده بودند. براي تحليل داده ها علاوه بر روش هاي توصيفي ميانگين و انحراف معيار از ضريب همبستگي و رگرسيون چندگانه براي آزمون فرضيه ها استفاده شد. روش تحقيق از نوع توصيفي و به شيوه همبستگي انجام شده است. ابزارهاي پژوهش شامل پرسش نامه هاي عزت نفس کوپر اسميت (1967)، خلاقيت عابدي (1372) و کارآفريني روبينسون و همکاران (1991) است. نتايج رگرسيون چند متغييره تاثير عزت نفس بر کارآفريني دانشجويان به طورکلي در سطح .05 و در زنان و مردان در سطح .05، خلاقيت با کارآفريني دانشجويان به طورکلي در سطح .01 و در زنان و مردان در سطح .01 معني دار بوده است. هم چنين ضريب همبستگي بين عزت نفس و کارآفريني، براي کل آزمودني ها برابر 0.427 در سطح .01 و در زنان برابر 0.48 و مردان برابر 0.415 در سطح .01 و ضريب همبستگي بين خلاقيت و کارآفريني، براي کل آزمودني ها برابر 0.567 در سطح .01 و در زنان 0.52 و در مردان 0.58 در سطح .01 معني دار بوده است.


فرم ثبت نظرات شما

نام و نام خانوادگی:
شماره همراه:
آدرس ایمیل:
نظر شما:
 

نظرات کاربران:

تاکنون نظری برای این مقاله ثبت نشده است